14 Nisan 2012 Cumartesi

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Sabancı Uzay Evi



4Nisan'da açılışı gerçekleştirilen Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Sabancı Uzay Evi'nde eğitim programları devam ediyor. Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan yazılı açıklamaya göre, 17 Nisan'dan itibaren halka yönelik tarifeli program gösterimlerinin başlayacak.. Anadolu Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü'nden öğretim üyelerini ve öğrencileri misafir eden Uzay Evi'nde gerçek zamanlı uzay görüntüleri ve yıldızların oluşumunu izleyen konuklar Büyükşehir Belediyesi Sabancı Uzay Evi'ni beğenmişler.. Ben de çok merak ediyorum doğrusu,ilk fırsatta da gitmek istiyorum.. Uzay Evi'nde 17 Nisan'dan sonra başlayacak olan program ve randevular için 444 8 236 numaralı iletişim hattı hizmet verecekmiş. 


Uzay Evi hakkında toparladığım ufak tefek bilgilere gelirsek;
-Türkiye'nin en büyük ve en teknolojik uzay evi,
-Dünyadaki diğer uzay evleri örnek alınarak tasarlanmış. 
-14 metre iç çapında olan 360 derecelik kubbesi, bilimsel gözlemlerin yapılmasına imkan veriyormuş.
zleyicilerine evrene, uzaya, galaksilere, yıldızlara dünya ve gezegenlere canlı bir seyahat deneyimi yaşatıyormuş,
-İnteraktif sunumlar ve gösterimler yapılıyormuş,
-Balıkgözü lensler ile donatılan ve 16 megapiksellik görüntü elde edilen iki ayrı yüksek çözünürlükte projeksiyon bulunuyormuş,
-Uzay Evi, aynı anda 95 kişiye evrenin gizemli dünyasını izletebiliyormuş.

Bunların hepsi şuan da benim anlatımımda -mış,-muş, ancak en kısa zamanda deneyimleyip gözlemlemek ve paylaşmak istiyorum..
Gerçekten tüm bu imkanlara sahip olduğumuz için çok şanslıyız.. Eskişehir güzel şehir..
(Fotoğraflar:hürriyet.com'dan alıntıdır.)




2 yorum:

  1. çok güzel biryere benziyor, Eskişehir'e gelirsem uğrayacağım :)
    bloguma da beklerim =)

    YanıtlaSil
  2. Pazar günü gitme şansım oldu,gözlemlerimle ilgili postu en kısa zamanda tekrar paylaşacağım inş..Eskişehir küçük ,sevimli ama bir o kadar da imkanlarla dolu bir Anadolu kenti.. Bekleriz tabi ki,çok da seviniriz.. =)

    YanıtlaSil